whatsapp-call
contact-us
social-media-links

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים!

    איך להפוך דירת קבלן סטנדרטית לבית חמים

    "בית הוא בסך הכל קופסה, שגרים בה" מן קופסה נחמדה עם שייכות וזהות. בשנים האחרונות ניבנו עשרות אלפי "קופסאות" כאלו, דירות קבלן שמציעות את תחושת הביטחון אבל נדרשות לאמץ את עקרון הזרימה במרחב כדי ליצור את הזהות והשייכות. כיצד ליישם עקרון זה בתוך המרחב כדי להפוך אותו לבית, שמוצאים בו שלווה?

    עקרון הזרימה בחלל המגורים

    חלל מגורים טוב יודע להכיל את הצורך הפרטי יחד עם הצורך הציבורי. ברוב דירות הקבלן חלל המגורים הוא גם מרכז הבית, שם נמצאת הספרייה, אולי אפילו פינת משחקים קטנה לילדים, שולחן האוכל ואם נותר מקום גם פינת עבודה. גודלו הממוצע נא בין שמונה עשרה לעשרים מטר מרובע והוא כולל בדרך כלל גם את המטבח.

    עקרון הזרימה בחלל מתבטא בדרך שבה המרחב מסודר ומאילו חומרים וגוונים הוא מורכב, והוא מיושם באמצעות שש נקודות מרכזיות:

    1. להתקרב לטבע – בחירה בגוונים טבעיים לרבות שימוש בעץ טבעי כמוטיב חוזר בגופי התאורה ובחיפויי הקירות וכן בחירה בחומרים טבעיים כמו ראטן, עץ, שילובים של מתכת בגוונים קרובים תיצור אווירה מגובשת במרחב.
    2. יצירת קירות כח – החלל מורכב מארבעה קירות בו כל קיר מציג אלמנט מרכזי: קיר חלונות, קיר מראות, קיר חיפוי לטלוויזיה וקיר מטבח כך שהכל ברור ומוגדר.
    3. יצירת מרווחים תפקודיים – על ידי שימוש בפריטים דו שימושיים כמו שולחן עם מקום אחסון, שידת צד מחוברת לפינת הישיבה, שדית טלוויזיה המציעה אף היא מקום אחסון ויכולה לשמש כפינת ישיבה נוספת ועוד.
    4. עולים לגובה – באמצעות אחסון אלגנטי על גבי מדפים מעוצבים, שמירה על מרווח קבוע של כחמישים ס"מ בין מדפים תלויים ותמונות יוצר תחושה אסתטית ומעניק אשליה של גודל גם למרחב קטן.
    5. אומנות – העדפת שניים או שלושה פריטי אומנות המוצבים זה לצד זה על קיר אחד וחולקים את מניפת הצבעים, שנבחרה למרחב. טיפ: פריטי אומנות עם מוטיבים של צמחייה ואירוח יצרו אווירה נעימה לצד כל פינת ישיבה
    6. רב הנסתר על הגלוי – שימוש בווילון עם שקיפות מעודנת, שמצד אחד חושפת את הבית למרחב החוץ המקיף אותו ומצד שני מסתירה אותו מהציבור מאפשרת מעבר חופשי של אור ואוויר מבלי לאבד מהפרטיות.

    חלל השינה

    בחלל השינה נבקש ליצור תחושה של אינטימיות ומרגוע, זה המקום להשיל מעלינו את טרדות היום, לנוח, לחדש אנרגיה ולחוות פרטיות. גם כאשר מדובר בחדרי ילדים חשוב להגדיר היכן נמצא אזור המנוחה והיכן נמצא אזור הלמידה והמשחק. עקרון הזרימה יבוא לידי ביטוי בשלוש נקודות מרכזיות: צבע, חומר וצמחייה.

    1. צבע – בחירה בגוון דומיננטי באזור המוקדש לשינה ימשוך את תשומת הלב וימקד את האנרגיה. כל מעצבת פנים במרכז וכן כל מעצבת פנים מומלצת במרכז הבקיעה ברזי תורת הפנג שווי ותורות הצבע תמליץ על הגוונים הכחולים. עבור חדרים של בני נוער ומבוגרים יתאימו הגוונים הכהים במניפת הצבעים, ועבור חדרי ילדים רכים יתאימו הגוונים הבהירים והפסטליים.
    2. חומר – עקרון הזרימה פועל היטב כאשר קיימים ניגודים בחומר: גב מיטה עשוי מעור או חומר דמוי עור לצד וילון פשתן. שולחן עץ וכיסא מתכת – כל אלו יוצרים עומק מעניין ומלא אופי.
    3. צמחייה – פרחים טריים ורעננים, עציצים דומים לאלו שנבחרו בחלל הציבורי ימשיכו את "הבית" פנימה אל החלל הפרטי ויעניקו לו תחושה של שייכות.

    חללים רטובים

    חלל הרחצה וחלל מהטבח מעצבות פנים במרכז כבר מכירות את אילוצי דירת הקבלן. חללים אלו נזנחים בדרך כלל ומקבלים מקום קטן משמעותית מהמרחב הכולל. גם כאן "עליה לגובה" באמצעות תליית ארונות עם סגירת "קלפה" על הקירות וכן יצירת אי עבודה מפצה על המרחב הקטן, אך עדיין דורשת התאמה. עיקרון הזרימה בא במקרה זה "לטשטש" את החלל ולהפוך אותו לחלק מהמרחב הציבורי. את גוון המטבח נבחר בגוון הקיר הניצב למול, קיר לבן מטבח לבן, קיר חום מטבח חום. וכן הלאה. גם כאן נוסיף אלמנט של טבע ונצניע את המכשור התפעולי על ידי מחיצה דקורטיבית או מחיצת גבס.

    לסיכום, עקרון הזרימה במרחב מאפשר ליצור שפה לבית. הוא שומר על מרחב מוגדר וברור, ומתבטא בבחירת החומרים, הגוונים וסידור הריהוט ופריטי הנוי השונים. כדי להביא לתחושה של שלווה ואחידות נעדיף שימוש בחומרים טבעיים ובמניפת צבעים רגועה, היוצרת זרימה ונותנת תחושה של מרחב.

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו פרטים!

      לכתבות נוספות בתחום

      מעצבת פנים בשרון

      יש אנשי מקצוע שאפשר להיפגש איתם דרך האינטרנט או האפליקציות המקוונות ולא חייבים להגיע למפגשים פרונטליים וזה יהיה מאד נוח...

      המשך קריאה
      עיצוב חדר ילדים

      מה יש לדעת על עיצוב חדר ילדים עיצוב חדר ילדים שבו הילדים יוכלו לגדול לשחק וללמוד דורש שילוב הרמוני של יצירתיות...

      המשך קריאה