whatsapp-call
contact-us
social-media-links

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים!

    עיצוב דירות קטנות

    עיצוב לדירות קטנות מהווה אתגר וסיפוק גדול בו זמנית . דירה קטנה עשויה בקלות להראות כמו מחסן דחוס , מספיקה טעות תכנונית קטנה , רהיט חסר פרופורציה והדירה תהפוך מהר מאוד משיק לשוק.

    עבור עיצוב דירה קטנה נדרשת המון חשיבה , תכנון נכון וירידה לפרטים, וזאת על מנת למקסם את נתוני החלל , תוך כדי ניצול כל הפונקציות הנדרשות ללקוח . ניתן להפוך  דירה קטנה ככל שתהיה ,לדירה מעוצבת ופונקציונאלית .

    ראשית, בתכנון דירות קטנות  יש לחשוב אחסון , אחסון ושוב אחסון . בדירות קטנות ישנות גובה התקרה גבוה מהממוצע נצלו את הגובה למקומות איחסון. החלל שיתקבל יהיה נקי יותר חף מעומסים ופריטים מיותרים ויהיה נעים למראה וכזה שנעים לשהות בו.

    שימוש בצבעים בהירים , בדירות קטנות יצור אשליה של ספייס, ועדיין לא צריך לפחד משימוש אלמנט כהה בחלל ,שיקפיץ את מראה הדירה כולה ויצור דרמה ועניין.

    מראה כאלמנט מגדיל – שימוש במראות במינון נכון עובד מעולה בעיצוב דירה קטנה למראות יש אפקט מצויין לחלל להראות גדול ומרווח יותר.

    יש לחשוב גם על ריהוט תואם , ריהוט מאסיבי וכבד פחות יעבוד.

    בחללים קטנים, יש להקליל את מראה הדירה כמה שניתן,  באמצעות שימוש בריהוט שיתאים במידותיו לפרופורציות הדירה ריהוט נקי בגוונים בהירים.

    כמו כן, ניתן ל"לחסוך " בשימוש בקירות ובמקומם לתכנן ריהוט דו שימושי לדוגמא ארון החוצץ בין שני חללים ומשמש לאחסון ואפילו הנחת אביזרי נוי לשני הכיוונים.

    בעיצוב דירות קטנות הפתגם less is more הוא שינחה אותנו לאורך כל התהליך, כל מה שאינו הכרחי בדירה פשוט לא יהיה כל ס"מ בדירה מחושב ולכן אין סיבה לאגור חפצים מיותרים.

    חללים עם עיצוב גמיש

    חללים גמישים, או חללים ניתנים להמרה, הם אזורים שנועדו לשרת מספר פונקציות במינימום מאמץ. הם מגלמים את הפילוסופיה של 'פחות זה יותר' על ידי הצעת פתרון חכם לבעיית מגבלת המקום והם אופציה מצויינת בעיצוב לדירות קטנות.

    הרעיון פשוט: עם מחיצות זזות ו/או רהיטים ניתנים להתאמה, חדר עם מטרה מסוימת יכול לשנות את מטרתו בקלות ובמהירות. לדוגמה משרד ביתי יכול להפוך לחדר שינה וסלון יכול להפוך לאזור אכילה. הרעיון הוא מקסום התועלת של כל סנטימטר. החסרון הוא כמובן שלא לכל חדר יש זמינות מיידית אבל היתרון הוא שתוכלו להכניס בדירה "יותר חדרים" מאשר יש לה בפועל.

    איך אפשר ליצור כזו דירה? באמצעות עיצוב חכם.

    התקנת מחיצות הזזה או מחיצות מתקפלות שיכולות לפתוח או לחלק חללים לפי הצורך. מחיצות אלו יכולות להיות לוחות זכוכית המכניסות אור ומטפחות תחושה של פתיחות או חוצצי עץ מסוגננים בסגנון אקורדיון שיוסיפו מרקם וחמימות לחדר.

    ריהוט חכם, מיטה שמתקפלת לקיר תפנה שטח רצפה יקר במהלך היום ותאפשר לחדר השינה לשמש כאזור מגורים או משרד ביתי. שימוש בספות מודולריות כדי לספק מקומות ישיבה בשפע בעת אירוח אורחים או לארגן מחדש כדי ליצור סביבה אינטימית יותר. הדומים עם אחסון נסתר יכולים לשמש לישיבה, משענות לרגליים, או אפילו שולחנות מאולתרים.

    וילונות או חוצצים ממוקמים היטב יכולים לחלק אזור באופן זמני כדי להוסיף פרטיות או להחביאו כשאינו בשימוש. אי למטבח על גלגלים יכול להחליק בקלות הצידה כדי לפנות מקום אזור אכילה או סלון.

    כדי לוודא מעברים מהירים וחלקים בין התפקידים של אותו החלל, כדאי לבחור חומרים וגימורים איכותיים, קלי משקל, ופשוטים לתחזוק. מנגנוני סגירה רכה וגלגלים איכותיים יהפכו את המעבר לחלק ושקט ככל האפשר.

    חללים גמישים הם לא לכולם, מעבר לריקונפיגורציה פיזית הם גם דורשים שינוי גישה וחשיבה. הדיירים של חללים כאלה חייבים לאמץ חשיבה מינימליסטית והכרה שתפקוד החלל יכול להשתנות ומה שנחוץ בתצורה אחת לא בהכרח נחוץ ואולי לא יהיה זמין בתצורה אחרת. גישה כזו דורשת זמן הסתגלות למי שלא מורגל בה אבל היא יכולה לטפח יצירתיות ולדחוף את אותנו לחשוב על דרכים חדשות להשתמש במרחב שלנו.

    על אף כל הקשיים בעיצוב לדירות קטנות, דירה קטנה עם עיצוב גמיש יכולה לעמוד במרבית האתגרים ואפילו לעשות את זה בסטייל! – מה שמוכיח שגם חללים קטנים, כאשר הם מעוצבים בצורה חכמה, יכולים להציע אפשרויות גדולות.

    לקביעת פגישה לעיצוב ותכנון דירתכם , התקשרו – 053-8212175 עדית לוי – סטודיו לעיצוב פנים

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו פרטים!

      לכתבות נוספות בתחום

      מעצבת פנים בשרון

      יש אנשי מקצוע שאפשר להיפגש איתם דרך האינטרנט או האפליקציות המקוונות ולא חייבים להגיע למפגשים פרונטליים וזה יהיה מאד נוח...

      המשך קריאה
      עיצוב חדר ילדים

      מה יש לדעת על עיצוב חדר ילדים עיצוב חדר ילדים שבו הילדים יוכלו לגדול לשחק וללמוד דורש שילוב הרמוני של יצירתיות...

      המשך קריאה