whatsapp-call
contact-us
social-media-links

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים!

    עיצוב בתים קטנים

    עיצוב בתים קטנים –  המפתח למקסום החלל

    ככל שהאורבניזציה ממשיכה לצמוח בקצב מהיר, בעלי בתים רבים מוצאים את עצמם גרים בחללים קטנים יותר ויותר. למרות האילוצים שמציבים החללים המוגבלים, עיצוב בתים קטנים הפך לפתרון פופולרי, המאפשר לבעלי בתים לחיות בנוחות תוך מקסום שטחם. עיצוב בתים קטנים עוסק במקסום שטח, ניצול של כל סנטימטר זמין, והבטחה שכל אלמנט משרת מספר מטרות. להלן כמה מעקרונות המפתח של עיצוב בתים קטנים שיעזרו לך להפיק את המרב ממרחב המחיה שלך:

    • פשטות: המפתח למקסום מקום הוא לשמור על דברים פשוטים. משמעות הדבר היא הימנעות מעומס ושימוש בקווים נקיים ובצבעים ניטרליים כדי ליצור תחושה פתוחה ואוורירית.
    • פונקציונליות: כל אלמנט בבית שלך צריך לשרת מטרה, בין אם זה לאחסון, ישיבה או תצוגה. שקול לשלב רהיטים שניתן לשנות בקלות, כמו ספת מיטה או שולחן קפה עם אחסון מתחת.
    • אנכיות: כדי להפיק את המרב משטח המוגבל שלך, חשוב לחשוב אנכית. המשמעות היא ניצול שטח קיר לאחסון, שימוש בתקרות גבוהות ושילוב מדפים אנכיים.
    • אור: חללים קטנים יכולים להרגיש צפופים וחשוכים אם הם לא מוארים כראוי. כדי להתמודד עם זה, שלבו שפע של אור טבעי, כמו אור דרך חלונות צוהר או חלונות גדולים, והשתמשו בתאורה אסטרטגית, כמו תאורה מתחת לארון או פמוטים בקיר, כדי להדגיש אזורים מרכזיים.

    מקסום מקום באמצעות פתרונות ריהוט ואחסון:

    אחד האתגרים הגדולים ביותר של עיצוב בתים קטנים הוא למצוא דרכים למקסם את החלל מבלי לוותר על סגנון או נוחות. להלן כמה מפתרונות הריהוט והאחסון הטובים ביותר עבור בתים קטנים:

    • ריהוט רב תפקודי: כפי שצוין לעיל, ריהוט שיכול לשרת מספר מטרות הוא היבט מרכזי בעיצוב בתים קטנים. זה יכול לכלול ספות מיטה, שולחנות קפה עם אחסון, או רהיטים שיכולים לשמש כמושבים נוספים.
    • אחסון מובנה: פתרונות אחסון מובנים, כגון מדפי ספרים או ארונות, הם דרך מצוינת למקסם את השטח בבית קטן. על ידי שימוש בחלל קיר, אתה יכול לשמור על הרצפות שלך נקיות וליצור תחושה של מרווח.

    10 עצות מנצחות – עיצוב בתים קטנים

    הבית שלכם אולי אינו בעל מטרז' גבוה במיוחד אבל בעזרת כמה טריקים חכמים תוכלו לגרום לו להראות גדול יותר. טכניקות צבע, סידור רהיטים, מיקום מראה ועיצוב תאורה יצירתי יכולים להטעות את העין ולגרום לחללי פנים להראות הרבה יותר מרווחים ממה שהם באמת. להלן 10 עצות מנצחות כשמדובר בעיצוב בתים קטנים:

    1. השתמשו בצבעים בהירים מאוד או בצבעים כהים מאוד כדי לתת עומק בחדר

    גוונים בינוניים יכולים לגרום לחדר להיראות קטן יותר, אך כאשר משתמשים בצבעים בהירים או בצבעים כהים עמוקים יוצרים ניגודיות המקנה עומק ואשליה של חלל גדול יותר.

    2. תלו וילונות מהרצפה עד התקרה

    תליית וילונות ארוכים ממש מתחת לתקרה שמגיעים עד לרצפה זה כמו לשים עקבי סטילטו על החדר.

    תלו וילונות מהרצפה עד התקרה כדי לגרום לחדר קטן להראות גדול יותר.

    3. השתמשו בכמה מבטאים דקורטיביים גדולים במקום פריטי נוי קטנים רבים

    הרבה פריטים קטנים נוטים להרגיש כמו בלאגן ולגרום לחדר להיראות קטן יותר. הגבילו פריטים דקורטיביים ל -3 או 5 פריטים. כמו כן, אינכם זקוקים למבטא דקורטיבי בכל אחד משטחי הבית – תמו לחלל "לנשום".

    4. הציגו אמנות בקנה מידה גדול

    אם יש לכם חדר קטן ואתם רוצים לתלות תמונה על הקיר, בחרו ביצירת אמנות גדולה אחת קיר במקום גלריה של פריטים קטנים יותר. השאירו כמה קירות ריקים כדי למנוע מהחדר להרגיש עמוס ומכריע.

    5. השתמשו בכמה מנורות כדי להפיץ אור באופן שווה ברחבי החדר במקום להסתמך לחלוטין על אור תקורה אחד

    קיום של מספר מקורות אור הפרושות בחלל יכול לגרום לחלל להרגיש רחב יותר. זה באמת מועיל בחדרים עם אור טבעי מוגבל.

    6. שמרו על צבע אחיד בריפודים

    בחרו לרהיטים ריפוד בצבע אחיד במקום משבצות, פסים או הדפסים מודגשים. השתמשו בגוונים ניטרליים במידת האפשר.

    7. בחרו ברהיט הצהרה גדול

    ריהוט לחללים קטנים מתמקד בפרופורציות. במילים פשוטות, אם הריהוט מגיע לגבולות החדר, מעלה ומטה או הצידה, הוא גדול מדי. כדי ליצור תחושה של מרווח, השאירו תמיד מעט אוויר בין דפנות הרהיטים והקירות.

    8. קנו רהיטים עם רגליים חשופות בכדי שהחלל ירגיש פתוח יותר

    כשמדובר בעיצוב בתים קטנים יצירת אשליה של מרחב נוסף היא כולה יצירת תחושת פתיחות ותנועה. ריהוט עם רגליים חשופות מאפשר לאור ולאוויר לזרום לא רק מעבר אליו אלא גם סביבו, כך שנראה שהוא צף בחלל.

    9. הדגישו את האנכי

    בין אם מדובר על מדף גבוה או יצירת אומנות כלשהי -שימוש באלמנט אחד המדגיש את החלל האנכי בחדר יגביר את תחושת הפתיחות. זה גם משפר את תחושת התנועה והזרימה.

    10. קנו גוף תאורה תקרה מעניין מבחינה ויזואלית

    שילוב אורות תקרה עם פרטים מושכים את העין כלפי מעלה מוסיפים גובה לחדר.

    כיצד למקסם את המרחב בבתים קטנים?

    גרים בבית קטן? הרגשתם שחסר לכם מקום אחסון? אין צורך לעבור דירה, אפשר להפוך בית קטן לפונקציונלי ומסודר עם כמה טיפים פשוטים לניצול מושכל של המרחב.

    ראשית, כדאי להשקיע בארונות אחסון גבוהים שמגיעים עד התקרה. ארונות אלו מאפשרים לנצל כל סנטימטר בגובה החדר לצורכי אחסון. אפשר גם להתקין בתוכם מדפים כפולים ומתקפלים כדי להכפיל את שטח האחסון. בנוסף, כדאי לרכוש רהיטים רב-תכליתיים שמשלבים פונקציות שונות. לדוגמה, ספת שינה עם מגירות או מיטה עם מגרות מתחתיה. שולחן קפה הנפתח לשולחן אוכל לאורחים. שימו לב לרהיטים שאפשר לקפל ולפרק כשאינם בשימוש, כגון כיסאות נפתחים.

    במטבח קטן, ארגנו מחדש את הארונות והמגירות ושלבו בתוכם סלסלות וקופסאות לאחסון מוצרי מזון. תלו מתלים על הדלתות לכלים קטנים. נצלו את חלל מתחת לכיור לאחסן ניקיון ואמבטיות.
    בחדר שינה, העדיפו מיטה נמוכה עם ארגזי אחסון מתחת או שידה גבוהה עם מגירות ומדפים. ארגנו את הבגדים בערמות מסודרות בארונות או תלו אותם על ווי כביסה לחסכון במקום.
    בסלון, שלבו ארונות אורך לאורך הקירות לאחסן ספרים וקופסאות. שימו לב לפינות מנוצלות לא טוב כמו מתחת לחלונות ומעל דלתות, שם אפשר למקם מדפים קטנים.

    עם יצירתיות וחשיבה חכמה, אפשר להפוך כל סנטימטר רבוע בבית קטן לשימושי ופונקציונלי. השקיעו בארגון נכון ותוכלו ליהנות מבית מרווח ומסודר.

    צמחייה בעיצוב בתים קטנים

    כאשר מדובר בעיצוב בתים קטנים, הפוטנציאל העצום של שילוב צמחיה בעיצוב הבית נוטה להיות מוזנח. בעוד שרבים מתמקדים בפתרונות אחסון ורהיטים במידות מדויקות, כמעט אף אחד לא חושב על האפשרות שצמחי הבית יכולים לשנות לחלוטין את האווירה והתחושה כולל את תחושת המרחב.

    צמחים מוסיפים צבע, טקסטורה וחיות לחלל, מה שיכול להפוך מרחב מוגבל לחוויה מחייה מזמינה ונעימה. עיצוב בתים קטנים לא צריך להיות פונקציונלי בלבד, והצמחייה מביאה נגיעות אורגניות שמפחיתות מהתחושה המכנית שעלולה להיווצר בחללים קטנים.

    צמחים גם יכולים לשמש כדרך להפרדה חזותית בין אזורים שונים בבית. במקום להשתמש במחיצות או רהיטים גדולים שתופסים מקום, ניתן להשתמש בצמחים כדי ליצור הפרדה מבלי לגזול את תחושת הפתיחות. עציץ גבוה עם צמח מאונך, לדוגמה, יכול להוסיף אופק חדש לחדר ואף ליצור אשליה של תקרה גבוהה יותר, בעוד שצמחים תלויים יכולים למשוך את העין כלפי מעלה ולהפוך את החלל לרחב יותר.

    בחירת הצמחים לבתים קטנים צריכה להיעשות בקפידה. עליך לבחור צמחים שישתלבו טוב בתאורת הבית שלך ולא ידרשו טיפוח יתר או גידול במרחבים גדולים. צמחים כמו סנסווריה, פילודנדרון או עציץ סוקולנט הם בחירות נפוצות שגם נראות טוב וגם נחשבות לקלות לגידול.

    בנושא של פונקציונליות, צמחים גם תורמים לאיכות האוויר הפנימית. צמחים מסוימים, כמו חלבלוב, אלוורה או במבוק מנקים גזים מזיקים מהאוויר ויכולים לשפר את התחושה הכללית בבית, מה שהופך אותם לבחירות מעולות לבית קטן.

    כמובן שכאשר מדובר בעיצוב בתים קטנים, כדאי גם לשקול את מיקום הצמחים. שימוש במדפים צפים ושילוב צמחים במקומות מפתיעים כגון חלונות צוהר, מעל המקרר או אפילו בפינות חדרי רחצה, מאפשר לנצל את המרחב בצורה אפקטיבית, ובו זמנית להוסיף חיות וירוק לבית.

    בסופו של דבר, השילוב של צמחיה בעיצוב בתים קטנים מביא עמו יתרונות ברורים ועושה את הבית למקום נעים ומזמין יותר לגור בו. כך, במקום שהבית הקטן ירגיש מחניק ושגרתי, הוא נהיה לנווה מדבר אישי, מלא בירוק ומשרה תחושה של רוגע, חמימות וחיים.

    עדית לוי – מעצבת פנים במרכז, כאן לשירותכם.

    התקשרו לטלפון 053-8212175 ונעזור לכם לעצב את הבית כמו שתמיד חלמתם!

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו פרטים!

      לכתבות נוספות בתחום

      מעצבת פנים בשרון

      יש אנשי מקצוע שאפשר להיפגש איתם דרך האינטרנט או האפליקציות המקוונות ולא חייבים להגיע למפגשים פרונטליים וזה יהיה מאד נוח...

      המשך קריאה
      עיצוב חדר ילדים

      מה יש לדעת על עיצוב חדר ילדים עיצוב חדר ילדים שבו הילדים יוכלו לגדול לשחק וללמוד דורש שילוב הרמוני של יצירתיות...

      המשך קריאה